Menu

Analiza rynku przy zakładaniu sklepu internetowego

0 Comment

Własny e-biznes wymaga dogłębnej analizy rynku. Jest to podstawą do tego, aby nasz sklep internetowy działał zgodnie z założeniami, a także przynosił oczekiwane zyski. Należy mieć świadomość, że założenie własnej działalności to duża odpowiedzialność. Nie powinniśmy więc podejmować decyzji zbyt pochopnie. Kompleksowa analiza rynku dla sklepu internetowego wymaga spójnej koncepcji, a także analitycznego myślenie. Istotnym jest, aby skupić się nie tylko na wyborze właściwych towarów, ale również dostawców. Musimy również zbadać, jak wygląda konkurencyjność w branży, w której chcemy zacząć działać.

Analiza konkurencji

Sklepów online, które posiadają podobny asortyment z pewnością jest wiele. Właśnie dlatego należy zbadać prawdopodobieństwo tego, że konkurencja nie da nam się przebić na rynku. Analizę konkurencji możemy zlecić firmie zewnętrznej. Dzięki takiej usłudze będziemy mieć pewność, że wszelkie zestawienia będą wykonane w sposób rzetelny i profesjonalny. Oczywiście jest to dodatkowy koszt, na który nie każdy może sobie pozwolić. W takiej sytuacji musimy przeprowadzić analizę konkurencji samodzielnie.

Głównym źródłem naszej wiedzy jest oczywiście Internet. W sieci znajdziemy wszystko, czego nam potrzeba. Należy jednak pamiętać, że wiele prężnie rozwijających się przedsiębiorstw ukrywa ceny dla osób niezalogowanych. Jest to celowy zabieg, który ma zmniejszyć szansę firm konkurencyjnych. Oczywiście takich firm jest zdecydowanie mniej. Wchodząc na stronę większości e-sklepów zdobędziemy niezbędne informacje takie, jak np. ceny towarów, warunki zakupu, promocje, koszt dostawy, a także wiele innych. Musimy zastanowić się, czy będziemy w stanie zaoferować naszym klientom lepszą ofertę, a także, co mogłoby nas odróżnić od konkurencji. Ważne jest, aby zapewnić klientom znacznie więcej, niż inne e-sklepy z tym samym asortymentem. Być może lepszą opcją będzie zawężenie oferty tak, aby trafiała ona do wąskiej grupy odbiorców.

Analiza rynku hurtowego

Zanim otworzymy naszą internetową działalność musimy zastanowić się, z jakich źródeł będziemy pozyskiwać towar. Poszukiwanie dostawców należy rozpocząć od zbioru wszystkich ofert, które należy ze sobą porównać. Warto szukać namiarów również na forach i grupach branżowych. Pamiętajmy jednak o tym, aby kierować się zasadą ograniczonego zaufania. Zanim rozpoczniemy współpracę z dostawcą musimy zbadać niemal każdy szczegół. Jest to dość problematyczne dla osób, które nie mają doświadczenia w tej branży.

Coraz większym zainteresowaniem cieszą się systemy dropshipping. To szczególnie dobry wariant dla tych, którzy nie posiadają własnej przestrzeni magazynowej. W takiej sytuacji towar wysyłany jest do klienta bezpośrednio z hurtowni. Jest to dość opłacalne pod względem ekonomicznym. Oszczędzamy nie tylko na magazynowaniu towarów, ale również ich pakowaniu i wysyłce. Musimy jednak liczyć się z tym, że nie mamy pełnej kontroli nad tym, jak wygląda proces wysyłki. Pomimo tego takie rozwiązanie cieszy się sporą popularnością, gdyż pozwala zminimalizować koszty, a także ułatwia wybór dostawcy.