Menu

Promocja sklepu internetowego – jak zacząć?

0 Comment

Otwierając sklep internetowy oczekuje się, że pierwsze zamówienia nadejdą względnie szybko. Jednak nic nie dzieje się samo. Aby klienci zauważyli konkretną witrynę należy ją najpierw odpowiednio wypromować. Istnieje na to kilka różnych sposobów, niektóre z nich nic nie kosztują, inne są płatne, ale jednocześnie bardzo skuteczne. Jak zacząć kampanię reklamową swojej strony? Poniżej znaleźć można kilka sprawdzonych sposobów.

Bezpłatna promocja sklepu internetowego – jak może ona wyglądać?

Istnieje kilka sposobów na to, by rozreklamować swoją ofertę, a wśród pierwszych kroków mogą znaleźć się następujące działania:

  • Założenie sklepowego bloga – to właśnie on może na początku przyciągnąć potencjalnych odbiorców oferty. Sklepem można zainteresować pisząc ciekawe artykuły – jeden warunek: muszą być one publikowane regularne. Blog można założyć na platformie sklepu, inną opcją jest zaś prowadzenie go w innym darmowym systemie, np. WordPress. Bardzo ważne jest, by blog sklepowy działał w domenie, bo wtedy skutecznie wesprze on pozycjonowanie witryny e-commerce w Google.
  • Obecność w mediach społecznościowych (Facebook i Instagram) – niezwykle istotne jest to, by założyć konta sklepu na tych właśnie portalach i publikować tam ciekawe treści, ładne zdjęcia, ale też informacje o chwytliwych promocjach. Interesujący profil sklepu może w ten sposób zainteresować wiele osób – warto wchodzić z nimi w interakcje i tym samym angażować je do działania (kupowania).
  • Dobre opinie o sklepie na forach branżowych – klienci przed kupieniem produktów bardzo często poszukują opinii o nich oraz o samej marce. Stąd też warto zakładać konta firmowe (z nazwą sklepu) i na forach wypowiadać się w jak najbardziej merytoryczny sposób w różnych dyskusjach. Sprawi to, że w sieci będzie budowany pozytywny wizerunek marki – szczególnie wtedy, gdy będzie dawać się naprawdę dobre rady i wskazówki.

Płatne sposoby na promocję sklepu internetowego

Rozreklamowanie swojej internetowej działalności sprzedażowej można oprzeć na metodach, za które się płaci, ale jednocześnie można być wtedy pewnym ich skuteczności. Zalicza się do nich:

  • Pozycjonowanie – czyli działania SEO, których zadaniem jest uzyskanie dla sklepu topowych pozycji w wynikach wyszukiwania Google na słowa kluczowe i frazy wpisywane przez internautów. Bardzo ważne są tutaj odpowiednie opisy produktów w sklepie. Trzeba wiedzieć, ze efekty pozycjonowania zaczynają się po kilku miesiącach od jego wprowadzenia.
  •  AdWords – czyli kampania reklamowa, która przynosi natychmiastowe efekty, a co za tym idzie zyski. Jednak nie są one tak długofalowe jak w pozycjonowaniu. Reklama w Google sklepu internetowego musi zostać dobrze skonstruowana, tylko wtedy promocja będzie naprawdę skuteczna. Prowadzenie kampanii AdWords wymaga wiedzy oraz doświadczenia, dlatego warto skorzystać tutaj z pomocy specjalistów.

Widać więc wyraźnie, że istnieje przynajmniej kilka dobrych sposobów na promocję sklepu internetowego. Warto zacząć od tych bezpłatnych, włożyć w ich prowadzenie systematyczność oraz kreatywność. Następnie zaś dobrym pomysłem będzie inwestycja w pozycjonowanie czy Google AdWords, które mogą bardzo pozytywnie przełożyć się na zyski.

Przeczytaj kolejny artykuł: Prowadzenie sklepu internetowego