Pomysł na sklep internetowy – co sprzedawać?

Pomysł na sklep internetowy

Co sprzedawać w sklepie internetowym? To pytanie zadaje sobie wielu początkujących przedsiębiorców, którzy myślą o rozpoczęciu działalności sprzedażowej w sieci. Odpowiedź na nie jest jednak wbrew pozorom niezwykle prosta. Jeśli zależy nam na sukcesie sprzedażowym, najlepszym wyborem będzie udostępnianie internautom tego, czego poszukują. Jakie produkty są przez nich pożądane? Jak sprawdzić, co będzie sprzedawać się dobrze?

Pomysł na sklep internetowy – gdzie go szukać?

Poszukując pomysłu na produkty dostępne w Twoim sklepie internetowym, możesz zdać się na własną intuicję lub wykorzystać narzędzia, które pozwolą Ci na sprawdzenie, czy Twój przyszły biznes ma szansę na odniesienie sprzedażowego sukcesu. Mowa tutaj o Google Trend, czyli produkcie światowego giganta, który umożliwia porównywanie dowolnych haseł wpisywanych w wyszukiwarkę i sprawdzanie ich popularności. Dzięki temu narzędziu można również określić, wśród jakiej grupy odbiorców konkretne słowa kluczowe są wpisywane.

Jak wybrać swoją branżę?

Aby wybrać swoją branżę, wpisz w Google Trends słowa kluczowe, które jej dotyczą (np. nazwy konkretnych produktów) i sprawdzaj, jakie z nich są częściej wyszukiwane. Popularność poszczególnych haseł będziemy mogli określić już na pierwszy rzut oka. Google Trends udostępnia wyniki w formie przejrzystych słupkowych statystyk, które pozwalają na szybkie porównywanie wpisywanych słów kluczowych.

Dzięki Google Trends z łatwością sprawdzimy, która branża cieszy się największą popularnością wśród internautów. Pamiętajmy jednak, że duże zapotrzebowanie nie jest ostatecznym faktorem, który powinien wpłynąć na naszą decyzję odnośnie wyboru sektora sprzedażowego. Tym, co koniecznie musimy wziąć pod uwagę, są także nasze własne preferencje, ale i dostępność produktów na rynku.

Duży popyt, mała dostępność

Przy wyborze produktów do swojego sklepu internetowego oprócz sprawdzenia trendów z pomocą narzędzia Google, powinniśmy również poczynić małe rozeznanie rynku na własną rękę. Po wstępnej selekcji produktów i słów kluczowych (które cieszą się największą popularnością), sprawdźmy ile i jakich sklepów znajdziemy, które będą oferować danej grupie docelowej potrzebne im artykuły. Możemy mieć do czynienia z dwoma sytuacjami:

  • nienasyceniem rynku,
  • przesyceniem rynku.

Oczywiście, jeśli rynek jest nasycony lub przesycony produktami danego typu, to otwieranie kolejnego sklepu w podobnej branży nie będzie miało większego sensu. Chyba, że mamy pomysł na wyróżnienie naszego przyszłego przedsiębiorstwa.

Idealną sytuacją do otwarcia sklepu internetowego jest sytuacja, w której obserwujemy nienasycenie rynku danymi produktami i duże zapotrzebowanie. Odszukanie tego typu zjawiska nie jest łatwe. Zwłaszcza, jeśli swoje produkty chcemy kierować do odbiorcy masowego. Znacznie prościej będzie nam, gdy nadamy naszym towarom i usługom szczególnego charakteru i tym samym uda nam się trafić w gusta niszowe. Budowanie biznesu w oparciu o zapotrzebowanie mniejszych grup docelowych w branży o niewielkiej konkurencyjności jest obecnie trendem wśród zagranicznych przedsiębiorców.

Przeczytaj kolejny artykuł: Analiza rynku przy zakładaniu sklepu internetowego