
Wartość branży e-commerce w Polsce rośnie z roku na rok. Przybywa zarówno osób, które chcą kupować w sieci, jak i tych, które w niej sprzedają.
Nie dziwne więc, że jest to kuszący pomysł na biznes zwłaszcza dla początkujących przedsiębiorców. Dlaczego? Bo własny sklep internetowy możesz uruchomić bardzo szybko, a w dodatku niewielkim kosztem. Jak? O tym przeczytasz w poniższym artykule.
Jak założyć sklep internetowy?
Najszybszy i najtańszy sposób na założenie sklepu internetowego to uruchomienie go na oprogramowaniu SaaS, czyli działającym w modelu abonamentowym. Oznacza to, że w zamian za opłacanie miesięcznego abonamentu (od 99 zł miesięcznie) otrzymujesz dostęp do platformy, umożliwiającej błyskawiczne stworzenie sklepu, oraz szeregu gotowych integracji z narzędziami i firmami, działającymi w branży e-commerce (kurierzy, bramki płatności, systemy księgowe itd.).
Co ważne, by stworzyć sklep na takim oprogramowaniu nie potrzebujesz umiejętności technicznych ani graficznych. Korzystasz w intuicyjnego kreatora, z którego obsługą poradzą sobie nawet laicy.
Funkcje oprogramowania SaaS
Możliwość błyskawicznego uruchomienia sklepu to prawdopodobnie największa zaleta oprogramowania e-commerce w modelu abonamentowym, jak Sky-Shop. Warto jednak zdawać sobie sprawę również z dodatkowych korzyści. A są to:
- intuicyjny panel administracyjny, umożliwiający wygodne prowadzenie sprzedaży.
- możliwość integracji z ponad 300 hurtowniami (w tym hurtowniami dropshipping),
- dostęp do integracji z Allegro i innymi platformami zakupowymi, jak Empik Marketplace czy eBay,
- gotowe integracje z kurierami i bramkami płatności,
- gotowe integracje z narzędziami marketingowymi,
- możliwość wystawiania wielu rodzajów faktur, a w razie potrzeby integracje z systemami ERP,
- aplikację mobilną do obsługi sprzedaży w dowolnym miejscu,
- wsparcie techniczne i doradztwo e-commerce.
O co jeszcze musisz się zatroszczyć, by uruchomić taki sklep?
- Założyć działalność gospodarczą, chyba że sklep będzie prowadzony w ramach działalności nierejestrowanej.
- Wykupić domenę internetową (hostingiem zajmuje się dostawca oprogramowania).
- Ustalić warunki współpracy z hurtowniami, firmą kurierską oraz firmą, która dostarcza bramkę płatności.
- Wykupić certyfikat SSL.
- Stworzyć regulamin i politykę prywatności.
Dropshipping
Jeszcze łatwiejsze rozpoczęcie handlu w sieci oznacza wybór modelu sprzedaży, jakim jest dropshipping. Pozwala on zaoszczędzić czas, a także pieniądze związane z wynajmem powierzchni magazynowych czy zakupem produktów, które się nie sprzedają. Jak?
W dropshippingu Ty, jako właściciel sklepu, odpowiadasz jedynie za obsługę klienta, marketing i rozwój sklepu. Z kolei za magazynowanie i wysyłkę produktów odpowiedzialne są hurtownie, z którymi współpracujesz. Brzmi ciekawie?
Łatwy start w biznesie? Działalność nierejestrowana
Młodych przedsiębiorców przed założeniem własnej firmy często hamują koszty związane z opłacaniem ZUSu oraz biurokracja. Można tego uniknąć, prowadząc sklep internetowy w ramach działalności nierejestrowanej. Warunkiem, który należy spełnić, jest osiąganie przychodów niższych niż 50% pensji minimalnej brutto w danym roku. Po przekroczeniu tego progu, należy zarejestrować działalność.
Pamiętaj jednak, że założenie działalności gospodarczej sprowadza się do wypełnienia kilku wniosków. Co więcej, przez pierwsze dwa lata możesz korzystać z ulgi na składki na ZUS – przez pierwsze pół roku opłacając tylko 362, 34 zł (2020). Działalność gospodarcza otwiera wiele drzwi – zwłaszcza do współpracy z firmami, które nie zawierają umów z osobami fizycznymi.
Nie ograniczaj się do sklepu internetowego
Jeżeli zależy Ci na naprawdę dochodowym biznesie, nie ograniczaj się do sklepu internetowego. Handel w sieci to także inne kanały – jak Allegro, eBay, Ceneo czy Empik Marketplace. Znacznie zwiększysz w ten sposób grono potencjalnych klientów. Wykorzystaj więc wszystkie kanały, by osiągnąć jak najwyższe zyski!