Grafika i identyfikacja wizualna sklepu – jaka powinna być i jak ją zdobyć?

Grafika w sklepie internetowym

Identyfikacja wizualna sklepu ma ogromny wpływ na wizerunek naszej marki. Elementy graficzne muszą wyróżniać naszą firmę na tle konkurencji. Ważne jest to, aby wszystkie podejmowane działania miały spójny charakter. Jest to podstawą do tego, aby nasze przedsiębiorstwo stało się rozpoznawalne, a także wzbudzało pozytywne skojarzenia. Systemy wizualne są dość złożone, a ich stworzenie wymaga dużego zaangażowania.

Z czego składa się identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna składa się z wielu rozmaitych elementów. To oczywiście logo naszej firmy, ale nie tylko. Duże znaczenie ma m.in. grafika sklepu internetowego, stosowane czcionki, topografie dekoracyjne, kolorystyka, identyfikatory pracownicze, materiały firmowe (np. wizytówki, druki), wygląd pojazdów firmowych, a nawet prezencja siedziby firmy (zarówno od strony zewnętrznej, jak i wewnętrznej).

Jak widać, na rozpoznawalność naszej firmy wpływa naprawdę wiele czynników. Im bardziej przyłożymy się do tego zadania, tym lepsze rezultaty otrzymamy. Ważne jest to, aby nasza identyfikacja wizualna była unikatowa. Nie może ona przypominać marek już działających na rynku, gdyż w ten sposób możemy jedynie zyskać nieprzychylne opinie. Istotnym jest to, aby była ona uniwersalna, a zarazem intrygująca. Lepiej unikać kontrowersji, chyba że chcemy trafić w niszową grupę odbiorców. Jeśli jednak zależy nam na zdobycie zainteresowania, jak największej ilości potencjalnych klientów, to do tematu identyfikacji wizualnej musimy podejść z rozsądkiem.

Na czym polega identyfikacja wizualna sklepu?

Identyfikacja wizualna sklepu polega przede wszystkim na prawidłowym zaprojektowaniu strony internetowej. Podstawą jest to, aby była ona atrakcyjna pod względem wizualnym, ale jednocześnie inna niż wszystkie. Ważna jest nie tylko kolorystyka, ale również zachowanie spójnych elementów marki. Nie należy wprowadzać na stronie innych logotypów, sloganów, czy też czcionek, niż na pozostałych elementach identyfikacji wizualnej marki. Strona musi być uzupełnieniem całości, szczególnie wtedy, gdy prowadzimy biznes nie tylko online, ale również stacjonarnie.

Należy również zwrócić uwagę na kwestie techniczne, które bezpośrednio przekładają się na wygląd witryny. Pamiętajmy, że ogromna ilość użytkowników przegląda e-sklepy nie tyko na komputerach stacjonarnych, ale również urządzeniach mobilnych. Dobry sklep internetowy jest responsywny, czyli przystosowany do każdego typu urządzeń.

Należy również podkreślić, że podczas projektowania sklepu internetowego należy dążyć do optymalizacji grafiki tak aby konwersja sklepu internetowego była jak najwyższa. Na czym to polega? W dużym skrócie jest to tworzenie takich zdjęć, które zapewnią wysoką ilość odwiedzin z pozycji wyszukiwarki Google Grafika. Istotnym jest, aby wszystkie obrazy umieszczane na stronie były przeskalowane.

Platforma Sky-Shop pozwala na intuicyjne stworzenie grafiki swojego sklepu. Zestaw prostych, a zarazem funkcjonalnych narzędzi pozwala przystosować witrynę do wszystkich wymogów technologicznych. Dodatkowym plusem jest to, że kreator szablonów jest komfortowy i przyjemny w użytkowaniu.

Przeczytaj kolejny artykuł: Promocja sklepu internetowego